Ana içeriğe atla

VİTAMİN KDU SINAVI

VİTAMİN KDU SINAVI
Kazanım Değerlendirme Uygulaması (KDU) nedir?

Kazanım Değerlendirme Uygulaması (KDU), Vitamin Ortaokul Kurumsal üyesi olan özel okullara sunulan basılı bir uygulamadır.
5, 6, 7 ve 8. sınıflara yönelik hazırlanan KDU; Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ile Sosyal Bilgiler (8. sınıfta T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük) derslerine ait testlerden oluşmaktadır.
KDU’yla;
Ø  Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri bilişsel süreçler çerçevesinde değerlendirilmekte,
Ø  Uygulama sonuçları puan gibi sayısal değerler yerine, bu sayısal değerlere karşılık gelen yeterlik düzeyi tanımlarıyla verilmekte,
Ø  Öğrenciler, eksiklerini tamamlamaları için yönlendirilmektedirler.
Ø  KDU, ülkemizde bu özelliklere sahip ilk ve tek basılı sınavdır.

Yeterlik düzeyi bazlı değerlendirme ne demek? Bu değerlendirmeye ait sonuç raporlarını nasıl kullanabilirim?

Yeterlik düzeyi bazlı değerlendirme, öğrencilerin derslerde sahip oldukları bilgi ve beceri düzeylerinin sınav puanı gibi sayısal değerlerle değil, bu sayısal değerlere karşılık gelen sözel ifadelerle açıklanmasını sağlayan tanımlamalar içermektedir.
Bu tanımlamalar sayesinde, öğrencinin eğitsel potansiyeli yorumlanmakta ve ilgili ders için neyi yapabileceğini gösteren sonuç raporları oluşturulmaktadır.
Öğrencilerin bulundukları yeterlik düzeylerinin belirlenmesiyle, öğrenme-öğretme süreci öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlenebilmekte ve etkili eğitsel süreçler tasarlanabilmektedir.
KDU hangi amaçla gerçekleştirilmektedir?

Günümüzde, yetişkin bireylerin iş yaşamında ya da günlük yaşamlarında aktif ve başarılı olmaları için gerekli becerilerin, kendilerine eğitim sürecinde kazandırılması büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bir ülkedeki eğitim sürecinin ve öğrenci başarılarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve yıllar boyunca takip edilmesi o ülkenin temel eğitim politikaları arasında bulunmalıdır.
Uluslararası bir çalışma olan PISA uygulaması, ülkelerin geleceğini belirleyecek temel eğitim ve öğretim sürecini tamamlamış olan 15 yaş grubu öğrencilerin, günlük yaşamdaki problemleri çözme becerileri üzerine odaklanmaktadır. Benzer çalışmalara, TIMSS ve PIRLS uygulamaları da örnek gösterilebilir. Bu bakış açısı, uluslararası anlamda kabul görmekte ve ülkelerin eğitim sistemlerini etkilemektedir.
Bu nedenle, geleceğin yetişkin bireyleri olacak bugünün öğrencilerinin sahip oldukları bilişsel becerilerin, bu bakış açısıyla belirlenmesi büyük önem taşımaktadır.
Bu yapılırken, elde edilen bilginin eğitim ve öğretim süreçlerine girdi oluşturabilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.

Bu ihtiyacı karşılamaya yönelik bir uygulama olan KDU’yla amaçlanan;
Ø  Millî Eğitim Bakanlığının edinilmesini hedeflediği kazanımların, bilişsel süreçler (uygulama, bilgi sahibi olma, akıl yürütme) göz önüne alınarak ölçülmesi ve öğrencilerin yeterlik düzeylerinin belirlenmesi,
Ø  Öğrencilerin, puanlamaya ve sıralamaya tabi tutulmadan, sahip oldukları bilgi ve becerilerin tespit edilmesi,
Ø  Öğrencilerin akademik gelişimlerinin takip edilmesi,
Ø  Öğrencilerin Vitamin Ortaokul içerisindeki ilgili konu anlatımlarına yönlendirilerek, KDU sonucunda ortaya çıkan eksiklerini gidermelerinin sağlanması,
Ø  Kurum yöneticilerine, okul müdürlerine, öğretmenlere ve öğrencilere, eğitim ve öğretim süreçlerini hedef odaklı planlamalarını sağlayacak güvenilir verilerden oluşan, ayrıntılı online raporlar verilmesidir.

KDU’nun diğer merkezî sınavlardan farkı nedir?

Ülkemizde, öğrenci başarısının belirlenmesi amacıyla uygulanan çeşitli sınavlar bulunmaktadır. Bu sınavlarda öğrenciler, aldıkları puanlara göre sıralanmaktadırlar. Bunun dışında herhangi bir tanımlama yapılmadığı için öğretmenler, okul yöneticileri, öğrenciler ve veliler sınırlı bir bilgi elde ederler.
KDU’da diğer uygulamalardan farklı olarak;
Ø  Öğrencilere puan vermek ve onları sıralamak yerine yeterlik seviyeleri, yani neler yapabileceklerini belirlenmekte ve eksiklerini gidermeleri için çözümler sunulmaktadır.
Ø  Farklı zorluk düzeyindeki; uygulama, bilgi sahibi olma, akıl yürütme gibi bilişsel seviyeleri temsil eden sorularla, hem her bir öğrencinin hem de farklı yeterlik seviyelerindeki öğrencilerden oluşan bir sınıfın, öğrenme düzeyinin doğru tanımlanması sağlanmaktadır.
Ø  Uygulamalar arasında bağlantı kurulmasını sağlayan bir yapı kullanılmaktadır. Böylece, öğrencilerin zaman içerisindeki performanslarının, dolayısıyla akademik gelişimlerinin izlenmesi mümkün olmaktadır.
Ø  Sonuçların analizinde "Madde Tepki Kuramı" kullanılmaktadır. Bu sayede, öğrencilerin cevaplayacakları soru sayısı artırılmadan, ölçme değerlendirme çalışmasında kullanılacak toplam soru sayısı artırılmıştır.

KDU tarihleri belirlenirken neler dikkate alınıyor?

KDU’yla; analitik düşünme, problem çözebilme, karar verebilme, çıkarım yapabilme gibi üst düzey becerilerinin ölçülmesi hedeflenmektedir. Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler (8. sınıfta T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük) derslerini kapsayan KDU, yılda iki kez dönem sonlarında uygulanmaktadır.
Bu sayede, farklı dönemlerdeki KDU uygulamalarının sonuç raporlarıyla, öğrencilerin akademik gelişimleri takip edilebilmektedir.

KDU nasıl uygulanır?

Ø  5, 6, 7 ve 8. sınıflara yönelik hazırlanan KDU; Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ile Sosyal Bilgiler (8. sınıfta T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük) derslerine ait testlerden oluşmaktadır.
Ø  Uygulama, tüm Türkiye’de Sebit tarafından belirlenip ilan edilen tarih aralığında gerçekleştirilmektedir.
Ø  Uygulama 2 oturumdan oluşmaktadır. Oturumlar, birbirini takip eden günlerde yapılabileceği gibi, bir gün ara verilerek de uygulanabilmektedir.
Ø  Uygulamada kullanılacak kitapçık ve optik formlar, uygulamadan en geç 2 gün önce okul yönetimine kargo ile ulaştırılmaktadır.
Ø  Oturum, Türkçe ve Matematik testlerinin bulunduğu 1. kitapçık ve bu kitapçığa ait optik form verilerek gerçekleştirilir.
Ø  Oturum, Fen Bilimleri ile Sosyal Bilgiler testlerinin bulunduğu 2. kitapçık ve bu kitapçığa ait optik form verilerek gerçekleştirilir.

Ø  Uygulamadan hemen sonra “sadece optik formlar”, okul tarafından yönerge metinlerinde yer alan adrese kargoyla gönderilmelidir.


DINAVA GİRECEK HERKESE BAŞARILAR

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TÜRKÇE BAĞLAMA ÖGELERİ

Aralarında anlam ilgisi bulunan farklı cümleleri ya da kavramları birbirine bağlayarak tek bir yargı haline getiren sözcük ya da sözcük gruplarıdır. Bu sözcükler cümleleri birbirine sebep, amaç, destekleme, açıklama, örnekleme, özetleme vb. anlamlarla bağlarlar. Yaygın olarak kullanılan belli başlı bağlama ögeleri şunlardır: Bu nedenle, bundan dolayı, açıkçası, kısacası, sonuçta, öncelikle, bunun yanında, aynı zamanda, üstelik, çünkü, yoksa, artık, hatta… ÖRNEK: Bu kalemi yeni aldım üstelik çok da ucuzdu. Öğretmenimiz son yazılıyı yaptı, aynı zamanda sözlü notlarımızı da verdi. Dersin düzenini bozdu, bu nedenle ceza aldı. NOT:   Bazı bağlama ögeleri aynı anlama geldiklerinden birbirlerinin yerine kullanılabilir. Bu nedenle – bundan dolayı - bu yüzden bunun yanında – bununla birlikte, üstelik – hatta, bunun yanında – aynı zamanda, bundan böyle – artık…

Hayal Ürünü Belirten Cümleler (Kurgusal)

Yaşanması mümkün olmayan, tamamen zihnimizde canlandırdığımız olayları hayal ürünü olarak ifade ederiz. Köprü tam yıkılırken fil hortumuyla köprüyü havaya kaldırdı. Sabaha kadar bulutların üzerinde dolaşıp durdum. Dünya, Güneş’e seslendi. Küçük kız yıldızları heybesine topladı. Bulutlar pamuk giysilerini giymişlerdi. Minik fare kükredi. Kedi pırr diye uçuverdi Güneş çocuklara gülümsedi. Minik köpek kulağıma fısıldadı. Yıldızlar Ay ile dans ediyorlar.

YÖNLENDİRİCİ İFADELER

Cümledeki durumu, düşünceyi tersine çevirerek cümleleri birbirine bağlayan sözcüklerdir. En yaygın kullanılanları şunlardır: Ama, fakat, lakin, ancak, ne var ki, oysaki, halbuki, ya da, veya, rağmen, buna rağmen… ÖRNEK: Bu konuya çok çalıştım ama konuyu tam anlamadım. Yukarıdaki cümle iki parçalıdır. Birinci bölümünde cümle olumlu gelmiş, ikinci bölümde ise cümlenin anlamı olumsuz biçime dönmüştür. Bunu sağlayan sözcük ‘ama’ sözcüğü olmuştur. NOT: Yönlendirici ifadeler birbirlerinin yerine kullanılabilir. Bir cümlede ama, fakat, lakin, ne var ki gibi ifadeler birbirlerinin yerine konsa da cümlenin anlamı değişmez.